Saturday, October 16, 2010

MAYAT??

m0nday ; 11.10.2010

subhanallah..ya rahman..ya rahim..c0retan ini khas utk aku critakan xperience aku..di mana suatu ketika dahulu..aku pernah teramat-amat menginginkannya..n hari ni..aku dah dpt melihatnya..dengan mata aku sendiri..at first, i d0n't believe 0n what i have seen..k0rang rase..ape yg aku dah lihat arini?? haha...nak buat suspen..tp xjadi suspen p0n...hehe...nvm~~ =)

sebenarnya..aku juz nak crite pengalaman aku tg0k "MAYAT"..hehe..ni lah..klau cita2 dah nak jadi d0kt0r..so maen2 mayat ni bnda biase..xheran p0n..hurmm..hehe..tp..td aku tg0k seorang mayat hamba Allah ni, disiat-siat2 kulitya....(disiat???..ishh..kasar la pulak prkataan ni..hurm..ape ek yg maknenye sme dgn siat..:S..erm..ape2 je lah...hehe)~~aku bukannye terr0r sgt bhasa mlayu ni)..ape yg aku nak maksudkan ialah; as a human being, of c0urse..we have skin ..the skins that surr0und our b0dy n it c0nsist b0ut a few layers..n td ade lah beberapa org 'dr' yang buang kulit mayat tersebut..aku tg0k di0rang buat dengan mata aku sendiri..aku berdiri juz beberapa sentimeter je dari di0rang..fuiy00oo...amazing~~

PERASAAN AKU WKTU TU:

~~terkejut~~tako00t~~ kagum~~ sedeyh??~~ hepi??~~ n ++++++++++...ntahlah...xtau nak btw mcm mane..
(tp..terdetik sesuatu dalam hatiku.."xsakit ke mayat tu??..ya ALLAH..seksanya dia ya ALLAH"..i'm speechless f0r a m0ment)..

hurmmm..aku sengaja menyedapkan hatiku kembali.." xpe...niat kami semua ni..utk belajar..nak gain kn0wledge..bukannya nak seksa dia p0n..hehe"

erm..ahaa..satu lg aku tg0k..dr tu buang kulit mayat tu kan..dgn hati2..spaya musle mayat tu xtersiat sekali..klau x..xc0mplete la..ape yg kit0rang akn belajar 9t..tp cuba ar k0rang bayangkan..semua kulit disiat n hanya tinggal muscle je yg menyelubungi tubuh..seperti lembu yg disembelih ketika raya k0rban n disiat2 kulitnya..n seperti itulah ia..BAUNYA...masyaallahhh..ntahlah...walaup0n dah diawet dgn f0rmaline..tp al maklumlah...k0rang pon tau kan..bau bangkai mcm mane,,xb0leh ak describe laa..xreti.. :S
n then..kit0rang sebenarnya belajar pasal BONE tau..ermm..upper limb bone..kit0rang blajar pasal scapula..clavicle..humerus..ulna n radius.. bone yg digunakan tu..mmg real bone ar..fuiyy00ohh...haha..aku try ar pgang bone tu..hurm...no feeling..tp..busuuukk gler..hehe.. :D

SCAPULA..ape yg ade kat scapula?? structure n its name..p0sterior..anterior..medial b0rder..lateral b0rder..superior b0rder..superior angle..inferi0r angle..glen0id cavity..acromion..c0racoid process..spine..acr0mioclavicular joint..n soon..smuanye kene a'rif tau..kit0rang akan ad practical exam 9t..

hahahah..HAHAHHA..ape yg lawaknya..mase DR tu menerangkan structure2 kat b0ne tu..ade lah..seorang hamba Allah ni..ntahlah..wat malu je..org laen tgh c0ncentrate..dia 'dot..d0t..dot.." hehe..(pdhal kwn aku sdiri)..hehe...dial0g aku n hamba Allah tu:-

**** : eyh..zafirah..zafirah...n0k pengsan eyh...
me : bakp0 pulok??? eyh... **** ni..ap0la.. jgn duk wat gtu gak..
**** : eyh..zafirah..jom tubik meta..cepat ar..nak munt0h doh ni..nak pengsan etep..
me : h0k alooh..hishh...budop ni..ap0laa..jgn duk wat gtu..( ulang ayt td n sambil pegang tngan **** berjalan kluar )...
diluar...
me : aih...**** ni..ap0la..nak jd dokt0r gano..baru mayat tuh..
**** : hahahhaha...(suke2)..hehe..xtau laa..tib02..jd sakit perut la..nak munt0h laa..nak pengsan la..hurmm..pdhal mase tg0k mayat ken0 siat td xdop gapo pom...
me : hurmm..nah amik ubat cap kapak ni..(smbil hulur ubat)
**** : hehe..(smbil sapu ubat kat hidung..nak hilangkan bau f0rmalin yang terrrrr..amat lah kuat baunya)

{ n **** btw..mase dio ajak aku kluar td...dia dah nampak bintik2 dah kat mata dia..fuh~~naseb baek la aku ni bertimbang rase..teman dia klar kejap..klau x..ad0 lah h0k ken0 usung wat tubik luar nanti..haha } hehe :D

after a few minutes..kit0rang pon masuk balik lab tu..hehe..daa okay!!!
.....ok lah..stakat ni je c0retan aku kali ni..okay,,nyte oll....
ASSALAMUALAIKUM~~ =)

p/s : aku slalu je kumpul experience2 aku kat bumi anbiyaa' ni n baru p0st..hehe...almaklumlah..internet..kadang2 ada..kadang2 xde..hehe... peace =)

No comments: